Een vraagje aan atheïsten

Vraagje voor atheïsten, geen provocatie, maar ik wil graag dat ze met me meedenken op dit punt omdat ik hierover pieker de hele dag.

 

Atheïsten en religieuzen geloven beide dat het universum is begonnen bij iets wat niet gecreëerd is toch? Anders zou je geloven dat wij als creatie gecreëerd zijn door een creatie die gecreëerd is door een creatie enzovoorts, maar waar zou het ophouden?

 

Zou je hier niet in geloven, dan zou je aannemen dat het universum een oneindige verleden heeft zonder begin. En het klinkt voor de hand liggend, maar het universum is wel ergens begonnen, wij zijn er namelijk niet altijd geweest en wij zijn er ook het bewijs voor. Oneindigheid is niet mogelijk in deze wereld en is theoretisch/in de praktijk niet mogelijk. Als ik een kamer zou hebben met een oneindig aantal appels en er 5 uit zou halen, hoeveel zouden er nog in de kamer zitten? Een wiskundige zou antwoorden dat dit oneindig minus 5 zou zijn en een logicus zou antwoorden dat het er nog steeds oneindig zouden zijn. Maar wat is het effect dat ik deze 5 appels uit de kamer heb gehaald? Niks. Er zouden minder appels in de kamer moeten zitten, maar dit is niet het geval. Zelfs het universum is niet oneindig, het is namelijk nog steeds bezig met zichzelf uit te breiden. http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerating_universe

Quran 51:47 “51:47: ‘Voorzeker Wij bouwden de hemel door Onze macht en waarlijk Wij zijn het, Die hem uitbreiden.” (Het staat er echt in, zoek het maar op)

Zou je hier wel in geloven, wat zou volgens jou het gene zijn wat niet gecreëerd is? Uit mijn oogpunt zou het wel een god moeten zijn, omdat ik denk dat het gene wat niet gecreëerd is een wil en motivatie moet hebben gehad om het universum (samenhang van alles wat bestaat) te creëren. Ik hoor graag wat jullie hierover denken

Leave a Reply

